Το πρόσφατο περιστατικό με την φωτιά στο συρμό του ΗΣΑΠ έρχεται να προστεθεί στη μακρά λίστα των ατυχημάτων στα ΜΜΜ. Όλο και ποιο συχνά οι εργαζόμενοι έρχονται αντιμέτωποι με τις τεράστιες ελλείψεις και τα κακό-συντηρημένα μέσα μεταφοράς. Δεκάδες εργαζόμενοι και από το Διοικητικό Μέγαρο ΟΤΕ, βρέθηκαν στο συγκεκριμένο συρμό.
Όποιος περίμενε ότι μετά το έγκλημα των Τεμπών η κατάσταση θα καλυτέρευε, γρήγορα διαψεύστηκε. Από τότε μέχρι σήμερα δεν είναι λίγες οι φορές που κατά τύχη δεν θρηνήσαμε θύματα, (τραίνα έχουν εκτροχιαστεί, δέντρα έχουν πέσει στις γραμμές κ.α). Όπως επίσης όλοι μας έχουμε έρθει αντιμέτωποι με μεγάλες ταλαιπωρίες και καθυστερήσεις από βλάβες σε λεωφορεία – τρόλεϊ, ακυρώσεις δρομολογίων κ.α
Ο δήθεν εκσυγχρονισμός που παρουσιάζει η κυβέρνηση στα ΜΜΜ (με αφορμή τα ηλεκτρικά λεωφορεία) είναι μαγικός, είναι αντίστοιχος με την «αντιμετώπιση της ακρίβειας».
Είναι χαρακτηριστικό ότι τη γραμμή του Ηλεκτρικού, μήκους 45 χιλιομέτρων, την «καθαρίζει» από ξερόχορτα ένα εργολαβικό συνεργείο με μόλις τρεις εργαζόμενους! Ενώ, από το 2009 μέχρι το 2022, οι εργαζόμενοι στη ΣΤΑΣΥ μειώθηκαν κατά 35,6%, αφήνοντας ακάλυπτες πολλές αναγκαίες ειδικότητες και πόστα.
Η μετακίνηση προς και από το ΔΜ είναι πολύ σοβαρό ζήτημα για τους εργαζόμενους που κοστίζει προσωπικό χρόνο, χρήματα, ψυχική ηρεμία και σωματική κόπωση και πρέπει να λυθεί άμεσα από την εταιρία. Μετά την ανακαίνιση το ΔΜ αποτελεί ένα χώρο εργασίας 4200 εργαζόμενων. Στο κτίριο χιλιάδων θέσεων εργασίας η ανάγκη των εργαζομένων για μετακίνηση αντιμετωπίζεται ως προσωπικό ζήτημα και κόστος, ούτε σκέψη για την επαναφορά δρομολογίων που έχουν καταργηθεί. Την ώρα που το ΔΜ έχει κυριολεκτικά μπουκώσει από leasing αυτοκίνητα, ενώ υπάρχει ο μεγαλύτερος ιδιωτικός σταθμός φόρτισης αυτοκινήτων, δεν υπάρχει 2ο δρομολόγιο από/προς Δ. Πλακεντίας, εργαζόμενοι από Δυτικά / Νότια προάστια αλλάζουν 3-4 διαφορετικά μέσα.
Τα σχέδια για ανοικοδόμηση νέων εταιριών στην ευρύτερη περιοχή στο «δαχτυλίδι», θα κάνουν την καθημερινότητα μας – και των εργαζόμενων στις γύρω εταιρείες – ακόμη πιο δύσκολη.
Η εταιρία μπορεί πολύ εύκολα να σχεδιάσει δρομολόγια που να βολεύουν τους περισσότερους εργαζόμενους, να μειώσει το κόστος για τους εργαζόμενους και για το περιβάλλον.
Στην παραπάνω κατεύθυνση οι πλειοψηφίες στην Ομοσπονδία και στα επιχειρησιακά σωματεία στον ΟΤΕ θα πρέπει να πιέσουν για λύσεις.
Αγωνιζόμαστε για :
Σύγχρονα και ασφαλή Μέσα Σταθερής Τροχιάς δωρεάν για τους εργαζομένους.
Απαιτούμε ως άμεσες λύσεις:
- Συχνά δρομολόγια από Δ. Πλακεντίας όπως αυτά που πραγματοποιούνται από και προς το Σταθμό της Νερατζιώτισσας. Να προστεθούν και άλλοι κοντινοί σταθμοί του μετρό στα δρομολόγια Δ. Πλακεντίας και Νερατζιώτισσα (πχ Πεντέλη).
- Να επαναδρομολογηθούν τα λεωφορεία όπως αυτά εξυπηρετούσαν εκατοντάδες εργαζόμενους μέχρι το 2012. Ειδικά για τους συναδέλφους που μένουν στα Νότια και στα Δυτικά υπάρχει μεγάλο πρόβλημα
- Κάλυψη του κόστους χρήσης της Αττικής οδού για όποιο συνάδελφο τον εξυπηρετεί ή του κόστους κάρτας απεριορίστων διαδρομών στα ΜΜΜ. Ειδική πρόβλεψη κάλυψης κόστους μετακίνησης για όσους εργαζόμενους δουλεύουν σε καθεστώς βαρδιών
- Να δημιουργηθεί χώρος, με προστασία από τις καιρικές συνθήκες για την αναμονή των λεωφορείων εντός Διοικητικού Μεγάρου