Για να κατεβάσετε την ανακοίνωση πατήστε εδώ
Νέο εργατικό ατύχημα συνέβη στο ΤΤΛΠ Χαλανδρίου
λίγο πριν τη λήξη της βάρδιας, αυτή τη φορά κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Το
περιστατικό συνέβη λίγες μέρες μετά από το πολύ σοβαρό εργατικό ατύχημα στο
Καρπενήσι όπου συνάδελφος τεχνικός χτύπησε στο κεφάλι μετά από πτώση από τη
σκάλα που εργαζόταν. Πιο συγκεκριμένα όχημα παραβιάζοντας δρόμο με
προτεραιότητα έπεσε με πολύ μεγάλη ταχύτητα πάνω στο υπηρεσιακό όχημα του συναδέλφου
τεχνικού πεδίου. Το εξωφρενικό της υπόθεσης είναι ότι παρά τη σφοδρότητα της
σύγκρουσης (το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου σχεδόν διαλύθηκε), οι αερόσακοι
του υπηρεσιακού οχήματος δεν άνοιξαν! Ο συνάδελφος στάθηκε πολύ τυχερός αφού
μετά τη μεταφορά του στο νοσοκομείο διαπιστώθηκε ότι τη «γλίτωσε» με λίγες
μελανιές και κακώσεις.
λίγο πριν τη λήξη της βάρδιας, αυτή τη φορά κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Το
περιστατικό συνέβη λίγες μέρες μετά από το πολύ σοβαρό εργατικό ατύχημα στο
Καρπενήσι όπου συνάδελφος τεχνικός χτύπησε στο κεφάλι μετά από πτώση από τη
σκάλα που εργαζόταν. Πιο συγκεκριμένα όχημα παραβιάζοντας δρόμο με
προτεραιότητα έπεσε με πολύ μεγάλη ταχύτητα πάνω στο υπηρεσιακό όχημα του συναδέλφου
τεχνικού πεδίου. Το εξωφρενικό της υπόθεσης είναι ότι παρά τη σφοδρότητα της
σύγκρουσης (το μπροστινό μέρος του αυτοκινήτου σχεδόν διαλύθηκε), οι αερόσακοι
του υπηρεσιακού οχήματος δεν άνοιξαν! Ο συνάδελφος στάθηκε πολύ τυχερός αφού
μετά τη μεταφορά του στο νοσοκομείο διαπιστώθηκε ότι τη «γλίτωσε» με λίγες
μελανιές και κακώσεις.
Το παραπάνω γεγονός είναι το σοβαρότερο από
διάφορα τεχνικά προβλήματα που παρουσιάζουν πολλά από τα “ολοκαίνουργια” οχήματα
που προμηθεύτηκε η εταιρία με τη μορφή leasing με αποτέλεσμα πολλά από
αυτά να μπαινοβγαίνουν στα συνεργία για έλεγχο. Υπάρχουν αναφορές από τεχνικούς
πεδίου για αυτοκίνητα με προβλήματα στο τιμόνι, που τους λείπουν λάδια ή
σβήνουν μόνα τους κατά τη διάρκεια της οδήγησης, με προβλήματα στη μπαταρία και
πολλά άλλα. Εύλογα δημιουργούνται πολλά ερωτήματα για την ποιότητα και κυρίως
για την ασφάλεια των “νέων” οχημάτων. Άλλωστε δεν είναι λίγες οι φορές που οι εταιρίες στο όνομα της μείωσης του κόστους κάνουν συμβιβασμούς σε
θέματα ασφάλειας, πόσο μάλλον σε οχήματα που προορίζονται για χρήση από
επιχειρήσεις που ζητάνε μεγάλο αριθμό οχημάτων με το λιγότερο δυνατό κόστος.
διάφορα τεχνικά προβλήματα που παρουσιάζουν πολλά από τα “ολοκαίνουργια” οχήματα
που προμηθεύτηκε η εταιρία με τη μορφή leasing με αποτέλεσμα πολλά από
αυτά να μπαινοβγαίνουν στα συνεργία για έλεγχο. Υπάρχουν αναφορές από τεχνικούς
πεδίου για αυτοκίνητα με προβλήματα στο τιμόνι, που τους λείπουν λάδια ή
σβήνουν μόνα τους κατά τη διάρκεια της οδήγησης, με προβλήματα στη μπαταρία και
πολλά άλλα. Εύλογα δημιουργούνται πολλά ερωτήματα για την ποιότητα και κυρίως
για την ασφάλεια των “νέων” οχημάτων. Άλλωστε δεν είναι λίγες οι φορές που οι εταιρίες στο όνομα της μείωσης του κόστους κάνουν συμβιβασμούς σε
θέματα ασφάλειας, πόσο μάλλον σε οχήματα που προορίζονται για χρήση από
επιχειρήσεις που ζητάνε μεγάλο αριθμό οχημάτων με το λιγότερο δυνατό κόστος.
Όπως γίνεται κατανοητό από την εκθετική αύξηση
των εργατικών ατυχημάτων το τελευταίο διάστημα, η σωματική ακεραιότητα των
εργαζομένων είναι δευτερεύων ζήτημα για τη διοίκηση. Και πώς θα μπορούσε να
είναι αλλιώς, αφού η ασφάλεια των
εργαζομένων είναι κόστος για τους εργοδότες και θα συνεχίσει να μπαίνει σε
δεύτερη μοίρα όσο αυξάνονται τα κέρδη του ομίλου, όσο αυξάνονται δηλαδή τα
μερίσματα των μεγαλομετόχων από την όλο και μεγαλύτερη εκμετάλλευση των
εργαζομένων.
των εργατικών ατυχημάτων το τελευταίο διάστημα, η σωματική ακεραιότητα των
εργαζομένων είναι δευτερεύων ζήτημα για τη διοίκηση. Και πώς θα μπορούσε να
είναι αλλιώς, αφού η ασφάλεια των
εργαζομένων είναι κόστος για τους εργοδότες και θα συνεχίσει να μπαίνει σε
δεύτερη μοίρα όσο αυξάνονται τα κέρδη του ομίλου, όσο αυξάνονται δηλαδή τα
μερίσματα των μεγαλομετόχων από την όλο και μεγαλύτερη εκμετάλλευση των
εργαζομένων.
Απαιτούμε από την διοίκηση άμεσα:
- Να προχωρήσει σε έλεγχο
των νέων οχημάτων προκειμένου να αποκλειστεί η οποιαδήποτε πιθανότητα
δυσλειτουργίας των συστημάτων ασφαλείας στην περίπτωση ατυχήματος όπως έγινε
στην περίπτωση του συναδέλφου από το Χαλάνδρι. - Να επανδρώσει με νέες
προσλήψεις τα υποστελεχωμένα από τις «εθελούσιες» απολύσεις τεχνικά τμήματα
προκειμένου να ανακουφιστούν από την εντατικοποίηση της εργασίας που η ίδια
έχει δημιουργήσει. Να διασφαλιστεί ότι τα συνεργεία θα είναι διμελή στο σύνολό
τους. - Να φροντίσει για την
αντικατάσταση όλων των παλαιών κλιμάκων που από τις φθορές η χρήση τους έχει
γίνει αφόρητη λόγω των ερεθισμών που προκαλούν. - Να ολοκληρωθεί άμεσα η
καθυστερημένη διανομή των μέσων ατομικής προστασίας (ΜΑΠ) για την εργασία σε
ύψος. Να γίνει έλεγχος και στα τμήματα που έχει ολοκληρωθεί η διανομή λόγο
ελλείψεων στον εξοπλισμό που έχουν χρεωθεί οι τεχνικοί (κράνη, ζώνες, ιμάντες).
Ταυτόχρονα ζητάμε από τις κατά τόπους επιθεωρήσεις εργασίας να
αναλάβουν την διασφάλιση των παραπάνω βάση της ευθύνης που προκύπτει από το ρόλο τους ως ελεγκτικός
μηχανισμός.
αναλάβουν την διασφάλιση των παραπάνω βάση της ευθύνης που προκύπτει από το ρόλο τους ως ελεγκτικός
μηχανισμός.
Καλούμε τους εργαζόμενους σε συσπείρωση με τις
ταξικές δυνάμεις στον όμιλο ΟΤΕ να διεκδικήσουν το αυτονόητο, την λήψη άμεσων
μέτρων από την εργοδοσία που να εξασφαλίζουν την υγιεινή και την ασφάλεια κατά
τη διάρκεια της εργασίας τους. Τους καλούμε να γυρίσουν την πλάτη στις
αυτοαποκαλούμενες δυνάμεις του ρεαλισμού που τους καλούν σε υποταγή με σημαία
την εργασιακή ειρήνη. Τίποτα δεν
κερδίζεται με διαπραγμάτευση, τα πάντα επιβάλλονται με αγώνα.
ταξικές δυνάμεις στον όμιλο ΟΤΕ να διεκδικήσουν το αυτονόητο, την λήψη άμεσων
μέτρων από την εργοδοσία που να εξασφαλίζουν την υγιεινή και την ασφάλεια κατά
τη διάρκεια της εργασίας τους. Τους καλούμε να γυρίσουν την πλάτη στις
αυτοαποκαλούμενες δυνάμεις του ρεαλισμού που τους καλούν σε υποταγή με σημαία
την εργασιακή ειρήνη. Τίποτα δεν
κερδίζεται με διαπραγμάτευση, τα πάντα επιβάλλονται με αγώνα.