Δεν αποτελεί φυσικά είδηση η ταλαιπωρία που πρέπει να περάσει έναν συνδρομητής του ΟΤΕ μόνο και μόνο για να δηλώσει μία απλή βλάβη. Από τα αδιανόητα «φίλτρα» στο τηλεφωνικό κέντρο, τις αυτόματες μετρήσεις χαλκού που συνήθως «δείχνουν» πρόβλημα στην καλωδίωση πελάτη (!!!) και φυσικά την προώθηση συνεργείου επί πληρωμή χωρίς να έχει γίνει κανένας έλεγχος για το αν η βλάβη είναι υπαιτιότητα πελάτη. Όλα αυτά φυσικά για να καθυστερήσει η αναπόφευκτη δήλωση της βλάβης, ύστερα από πολλαπλά τηλεφωνήματα, που θα καταλήξει στο τέλος (εάν δεν επιλυθεί από το backoffice), στο πεδίο.
Τα παραπάνω, εκτός από την αποφυγή ενασχόλησης με τον χαλκό, ο οποίος θα έχει παροπλιστεί μέσα στην επόμενη δεκαετία από την ανάπτυξη του FTΤΗ, επιτρέπει την μεγαλύτερη ενασχόληση των τεχνικών με το αντικείμενο της προώθησης προϊόντων που καμία σχέση δεν έχει με το τεχνικό αντικείμενο για το οποίο προσλήφθηκαν. Παρά τις ανοησίες των προϊσταμένων και της διοίκησης για το «η δουλειά μας αλλάζει», η πραγματικότητα είναι ότι η προώθηση προϊόντων αποτελεί στρέβλωση για το τεχνικό έργο, αφού ο μόνος σκοπός της είναι η αύξηση των παχυλών μπόνους μιας χούφτας στελεχών από την αύξηση των εσόδων, με κόστος όμως την εξυπηρέτηση του συνδρομητή που πλέον δεν μπορεί να κρυφτεί.
Και αυτό γιατί ενώ ορισμένοι από τους διοικούντες και τους προϊστάμενους το προηγούμενο διάστημα «μαγείρευαν» τους δείκτες που αφορούν το τεχνικό έργο, πλέον ο αυτοματισμός των συστημάτων δεν τους το επιτρέπει. Το μόνο που μπορούν να κάνουν πλέον είναι να πιέζουν τους τεχνικούς για τις περιβόητες πωλήσεις, διαφημίζοντας τα έσοδα που βολεύουν την τσέπη τους, προσπαθώντας να ξεχωρίσουν μήπως και ανελιχθούν στη διοίκηση καθυστερώντας το αναπόφευκτο τέλος τους, που έτσι κι αλλιώς πλησιάζει λόγω της εξέλιξης της τεχνολογίας.
Κάπως έτσι πριν λίγες μέρες, οι προϊστάμενοι σχεδόν στο σύνολο των τεχνικών περιοχών της Αττικής και της περιφέρειας, μετά από απαίτηση της διοίκησης, κάλεσαν τους τεχνικούς να «εντείνουν την προσπάθεια για την αύξηση της παραγωγής λόγο μεγάλου όγκου ανεπίλυτων βλαβών». Το παραπάνω δεν είναι τίποτα άλλο από την παραδοχή της εργοδοσίας ότι κάτι πάει στραβά με τη λειτουργία των τεχνικών τμημάτων, κάτι που επιβεβαιώνεται και από την «εικόνα» που δίνει η CTS προς την αγορά. Έχουμε φτάσει στο σημείο ο ανταγωνισμός και οι εργολάβοι να διαθέτουν προσωπικό μεγαλύτερης εξειδίκευσης την ώρα που οι τεχνικοί της CTS ειδικεύονται στην πώληση πολύπριζων και πακέτων κινητής τηλεφωνίας… Οι κύριοι της διοίκησης άλλωστε γνωρίζουν ότι οι τεχνικοί που παραιτούνται είναι αυτοί με τη μεγαλύτερη αξιολόγηση, που στη CTS όχι μόνο αμειβόντουσαν με ψίχουλα αλλά έβλεπαν τον εαυτό τους από τεχνικό να μετατρέπεται σε πλασιέ. Ακόμα και οι εκπαιδεύσεις, όποτε γίνονται, στους τεχνικούς, αφορούν κατά κύριο λόγο την εκπαίδευση πάνω στην προώθηση προϊόντων αφήνοντας σε δεύτερη μοίρα την εκπαίδευση στις νέες τεχνολογίες, την εποχή της 4ης βιομηχανικής επανάστασης και της ψηφιακής οικονομίας που οι ίδια η διοίκηση διαφημίζει.
Παρατηρούμε με μεγάλη ανησυχία αλλά και μεγάλο ενδιαφέρον τον κατήφορο του τεχνικού έργου της CTS. Το βέβαιο είναι ότι η πραγματικότητα έχει αρχίσει να αποκαλύπτεται, μαζί με την ακαταλληλότητα στελεχών, που το προηγούμενο διάστημα για ιδίον όφελος διαχώριζαν το προσωπικό κατασκευάζοντας «καλοθελητές», απειλούσαν τους τεχνικούς με το αξιολόγιο, έβαζαν προτεραιότητες που καμία σχέση δεν έχουν με τη δουλειά ενός τεχνικού τμήματος. Κυρίως όμως «έγλυφαν» τα ανώτερα κλιμάκια της διοίκησης.
Κλείνοντας δεν μπορούμε να ξεχάσουμε την πλειοψηφία της διοίκησης στο σύλλογο εργαζομένων CTS αλλά και στην ΟΜΕ, που σε αγαστή συνεργασία με τους παραπάνω κυρίους, διαμόρφωσαν αυτό το κλίμα. Και αυτό γιατί τους βολεύει να διαφημίζουν ότι ο μισθός (που οι ίδιοι συνδιαμόρφωσαν και υπέγραψαν), τελειώνει πριν τις 15 του μήνα, «αλλά ο τεχνικός μπορεί να συμπληρώνει το εισόδημά του μέσω των πωλήσεων». Με λίγα λόγια, ο εκπρόσωπος και υπερασπιστής των δικαιωμάτων των εργαζόμενων, αντί να παλεύει για αξιοπρεπή μισθό για τους εργαζόμενους, διασφάλιση του εργασιακού αντικειμένου του, παλεύει για τα μπόνους των στελεχών!!!
Χρόνια τώρα το αίτημα των δυνάμεων της ΕΣΚ για άμεσες προσλήψεις τεχνικού προσωπικού λόγω των μεγάλων κενών, έπεφτε στο κενό από τη διοίκηση και τους γνωστούς «συνοδοιπόρους» της στο συνδικαλιστικό κίνημα, παρόλο που αυτό θα είχε ως αποτέλεσμα τη μείωση της εργολαβικής εργασίας. Σήμερα, αποδείχτηκε ότι ο εργοδότης ήξερε πολύ καλά τι έκανε δημιουργώντας τις θυγατρικές. Είχε και στόχο και σκοπό. Στη CTS για παράδειγμα απαξίωσε το τεχνικό έργο και την προαπαιτούμενα τεχνική εξειδίκευση τη «δώρισε» στους εργολάβους. Ας μας απαντήσει η διοίκηση και το περισπούδαστο HR, ….στα πλαίσια του ανταγωνισμού τους, με τον πόλεμο «ταλέντων» να χτυπάει κόκκινο, αλήθεια η CTS τι έχει να επιδείξει;;; Όταν μάλιστα υπάρχουν όλες οι προϋποθέσεις και που είναι δυσεύρετες, στους συνάδελφους Τεχνικούς Πεδίου, της γνώσης, της εμπειρίας και των δεξιοτήτων, ιδιαίτερα μέσα στο πλαίσιο αυτών των τεχνολογικών εξελίξεων. Λόγω των παραπάνω λοιπόν, γίνεται φανερό γιατί οι συνάδελφοι δεν έχουν εμπιστοσύνη στην ιδιά την εταιρεία CTS. Η λειτουργία, η οργάνωση και η προοπτική είναι σε πολύ κατώτερο επίπεδο σε σχέση με τις δυνατότητές τους που μένουν από ότι φαίνεται αναξιοποίητες.
Αυτό που χρειάζεται είναι οι εργαζόμενοι να μην επιτρέψουν να επαναληφθεί το ίδιο έργο και στην επόμενη σύμβαση που είναι στα σκαριά, ιδιαίτερα μάλιστα την περίοδο που το αντεργατικό τερατούργημα Γεωργιάδη είναι πλέον νόμος του κράτους, μας αφορά άμεσα και που την επόμενη μέρα μπορεί να κληθούμε να δουλεύουμε νόμιμα μέχρι και 13 ώρες την ημέρα, λόγω των αυξημένων αναγκών που δημιουργεί η τεράστια έλλειψη εξειδικευμένου προσωπικού που η ίδια η διοίκηση έχει δημιουργήσει.