
Συναδέλφισσες,
συνάδελφοι,
συνάδελφοι,
για μια
ακόμη χρονιά η αξιολόγηση λειτούργησε ως το «μαστίγιο» της διοίκησης. Φέτος
έγινε πιο ξεκάθαρος από ποτέ ο ρόλος που διαδραματίζει. Οι βαθμολογίες και οι
συνθήκες τρομοκράτησης των εργαζόμενων που τις συνοδεύουν φανερώνουν ότι αποτελεί την αποθέωση του Διευθυντικού
Δικαιώματος που μετατρέπει τον προϊστάμενο σε αφέντη. Του δίνει το δικαίωμα
να υπενθυμίζει καθημερινά στον εργαζόμενων ότι είναι ανοιχτή η πόρτα της
απόλυσης παίζοντας με τη ζωή και το μέλλον του. Μας έρχονται συνεχώς καταγγελίες για προϊσταμένους οι οποίοι
εκμεταλλευόμενοι το αξιολόγιο και τις κοινωνικές συνθήκες, που έχει διαμορφώσει
η συνεχιζόμενη καπιταλιστική κρίση και οι πολιτικές επιλογές των κυβερνήσεων,
επιβάλλουν καθεστώς απόλυτη τρομοκρατίας σε καταστήματα και υπηρεσίες.
ακόμη χρονιά η αξιολόγηση λειτούργησε ως το «μαστίγιο» της διοίκησης. Φέτος
έγινε πιο ξεκάθαρος από ποτέ ο ρόλος που διαδραματίζει. Οι βαθμολογίες και οι
συνθήκες τρομοκράτησης των εργαζόμενων που τις συνοδεύουν φανερώνουν ότι αποτελεί την αποθέωση του Διευθυντικού
Δικαιώματος που μετατρέπει τον προϊστάμενο σε αφέντη. Του δίνει το δικαίωμα
να υπενθυμίζει καθημερινά στον εργαζόμενων ότι είναι ανοιχτή η πόρτα της
απόλυσης παίζοντας με τη ζωή και το μέλλον του. Μας έρχονται συνεχώς καταγγελίες για προϊσταμένους οι οποίοι
εκμεταλλευόμενοι το αξιολόγιο και τις κοινωνικές συνθήκες, που έχει διαμορφώσει
η συνεχιζόμενη καπιταλιστική κρίση και οι πολιτικές επιλογές των κυβερνήσεων,
επιβάλλουν καθεστώς απόλυτη τρομοκρατίας σε καταστήματα και υπηρεσίες.
Επίσης, παρατηρείται το απαράδεκτο φαινόμενο η μείωση των βαθμών
αξιολόγησης να στηρίζεται στα έωλα στοιχεία που προκύπτουν είτε από τη διαδικασία «ρουφιάνο» του λεγόμενου
«αφανή πελάτη» είτε από τη διαδικασία βαθμολόγησης στην οποία καλούνται να
απαντήσουν οι πελάτες που η εμπειρία έχει δείξει ότι είναι απλά κωμικοτραγική.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι υπάρχουν
πολλές περιπτώσεις που ο πελάτης – αξιολογητής δεν ήταν παρών όταν πήγε ο
τεχνικός στο σπίτι του ή ο πελάτης απλά μπέρδεψε τους αριθμούς στο πληκτρολόγιο
του τηλεφώνου.
αξιολόγησης να στηρίζεται στα έωλα στοιχεία που προκύπτουν είτε από τη διαδικασία «ρουφιάνο» του λεγόμενου
«αφανή πελάτη» είτε από τη διαδικασία βαθμολόγησης στην οποία καλούνται να
απαντήσουν οι πελάτες που η εμπειρία έχει δείξει ότι είναι απλά κωμικοτραγική.
Ενδεικτικά αναφέρουμε ότι υπάρχουν
πολλές περιπτώσεις που ο πελάτης – αξιολογητής δεν ήταν παρών όταν πήγε ο
τεχνικός στο σπίτι του ή ο πελάτης απλά μπέρδεψε τους αριθμούς στο πληκτρολόγιο
του τηλεφώνου.
Άξιο αναφοράς είναι το γεγονός ότι οι κάθε χρόνο και χειρότεροι βαθμοί
αξιολόγησης έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τα κάθε χρόνο και καλύτερα οικονομικά
αποτελέσματα του Ομίλου. Ας απαντήσει η
διοίκηση πως γίνεται εμείς που παράγουμε όλο και περισσότερο πλούτο να έχουμε,
σύμφωνα με την αξιολόγηση, όλο και χαμηλότερη απόδοση;
αξιολόγησης έρχονται σε πλήρη αντίθεση με τα κάθε χρόνο και καλύτερα οικονομικά
αποτελέσματα του Ομίλου. Ας απαντήσει η
διοίκηση πως γίνεται εμείς που παράγουμε όλο και περισσότερο πλούτο να έχουμε,
σύμφωνα με την αξιολόγηση, όλο και χαμηλότερη απόδοση;
Από τα παραπάνω αποδεικνύεται ότι η αξιολόγηση δεν έχει στόχο να
βελτιώσει τον εργαζόμενο αλλά να τον εκφοβίσει και να υπονομεύσει τη
συλλογικότητα ανάμεσα στους εργαζόμενους. Γίνεται, λοιπόν, ξεκάθαρο ότι :
βελτιώσει τον εργαζόμενο αλλά να τον εκφοβίσει και να υπονομεύσει τη
συλλογικότητα ανάμεσα στους εργαζόμενους. Γίνεται, λοιπόν, ξεκάθαρο ότι :
Η αξιολόγηση γίνεται και θα γίνεται με τα
κριτήρια της Διοίκησης και τους στόχους που κάθε φορά θέτει.
κριτήρια της Διοίκησης και τους στόχους που κάθε φορά θέτει.
Αλλά
για να έχεις στόχους …πρέπει να ξέρεις να σημαδεύεις!!!
για να έχεις στόχους …πρέπει να ξέρεις να σημαδεύεις!!!
Εκτός και αν ξεκινούν,
με τα Καταστήματα…
με τα Καταστήματα…
Για αυτά τα φαινόμενα ευθύνη έχουν και οι διοικήσεις των σωματείων και
της ομοσπονδίας που όχι μόνο αρνούνται να αναλάβουν πρωτοβουλίες ώστε να
αντιμετωπισθούν αλλά δημιουργώντας «επιτροπές διαλόγου» καλλιεργούν αυταπάτες
ότι μέσα από διάλογο με την διοίκηση μπορεί να υπάρξει αμοιβαία αποδεκτό
αξιολόγιο. Αυτό δεν μπορεί να γίνει γιατί η διοίκηση του ΟΤΕ, όπως και κάθε
άλλου μονοπωλίου, το αξιολόγιο το χειρίζεται ως δικό της εργαλείο, και από αυτή
τη σκοπιά γίνεται, ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ.
της ομοσπονδίας που όχι μόνο αρνούνται να αναλάβουν πρωτοβουλίες ώστε να
αντιμετωπισθούν αλλά δημιουργώντας «επιτροπές διαλόγου» καλλιεργούν αυταπάτες
ότι μέσα από διάλογο με την διοίκηση μπορεί να υπάρξει αμοιβαία αποδεκτό
αξιολόγιο. Αυτό δεν μπορεί να γίνει γιατί η διοίκηση του ΟΤΕ, όπως και κάθε
άλλου μονοπωλίου, το αξιολόγιο το χειρίζεται ως δικό της εργαλείο, και από αυτή
τη σκοπιά γίνεται, ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΟ.
Για αυτό καλέσαμε από την πρώτη στιγμή το συνδικαλιστικό κίνημα του
ΟΤΕ να διασφαλίσει ότι οποιαδήποτε αξιολόγηση και αν επιλέξει η διοίκηση δεν θα πρέπει να συνδέεται με τους μισθούς και
τα δικαιώματα των εργαζομένων. Για αυτό από την πρώτη χρονιά αρνηθήκαμε δεν συμμετείχαμε, και
προειδοποιήσαμε να μην μπουν στην
διαδικασία αξιολόγησης οι εργαζόμενοι, με όποια μορφή και αν επιλεχθεί από τη διοίκηση.
ΟΤΕ να διασφαλίσει ότι οποιαδήποτε αξιολόγηση και αν επιλέξει η διοίκηση δεν θα πρέπει να συνδέεται με τους μισθούς και
τα δικαιώματα των εργαζομένων. Για αυτό από την πρώτη χρονιά αρνηθήκαμε δεν συμμετείχαμε, και
προειδοποιήσαμε να μην μπουν στην
διαδικασία αξιολόγησης οι εργαζόμενοι, με όποια μορφή και αν επιλεχθεί από τη διοίκηση.
Η ΕΣΚ ΟΤΕ καλεί όλους τους συναδέλφους να μην συμμετέχουν
στη διαδικασία αξιολόγησης.
στη διαδικασία αξιολόγησης.
Όσοι
επιμένουν να αναφέρουν παρατηρήσεις στην ηλεκτρονική μορφή της αξιολόγησης, ας
το κάνουν με γραπτές ενστάσεις – αντιρρήσεις χωρίς να κάνουν
αποδοχή, χωρίς να δώσουν έγκριση ολοκλήρωσης μέσω συστήματος. Να είναι σε
επαγρύπνηση και να μη υποκύψουν σε οποιοδήποτε εκβιασμό ενημερώνοντας
άμεσα τους συνδικαλιστικούς φορείς.
επιμένουν να αναφέρουν παρατηρήσεις στην ηλεκτρονική μορφή της αξιολόγησης, ας
το κάνουν με γραπτές ενστάσεις – αντιρρήσεις χωρίς να κάνουν
αποδοχή, χωρίς να δώσουν έγκριση ολοκλήρωσης μέσω συστήματος. Να είναι σε
επαγρύπνηση και να μη υποκύψουν σε οποιοδήποτε εκβιασμό ενημερώνοντας
άμεσα τους συνδικαλιστικούς φορείς.
Καλούμε τις
διοικήσεις των σωματείων έστω και την ύστατη ώρα να αναλάβουν πρωτοβουλίες
προστασίας των συναδέλφων.
διοικήσεις των σωματείων έστω και την ύστατη ώρα να αναλάβουν πρωτοβουλίες
προστασίας των συναδέλφων.
Η ΔΥΝΑΜΗ ΜΑΣ
ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ.
ΕΙΝΑΙ ΣΤΗΝ ΕΝΟΤΗΤΑ.