
Την περασμένη εβδομάδα
πραγματοποιήθηκαν προγραμματισμένα σεμινάρια κατάρτισης εργαζομένων στη CTS, με φυσική παρουσία για την
Αττική και μέσω ψηφιακής πρόσβασης, για την Περιφέρεια. Είναι γεγονός ότι η
επαγγελματική εκπαίδευση είναι αναγκαία ιδιαίτερα όταν πρόκειται για την
μεταβαλλόμενη και διαρκώς εξελισσόμενη
εργασία που η ψηφιακή εποχή επιβάλλει, όπως είναι το έργο των Τεχνικών Πεδίου.
Είναι σημαντικό οι συνάδελφοι τεχνικοί ιδιαίτερα οι νεοεισερχόμενοι, να
αποκτήσουν όλα εκείνα τα εφόδια μέσω των τεχνικών γνώσεων που θα τους βοηθήσουν
να εκτελέσουν τα καθήκοντα που τους ανατίθεται στην καθημερινή τους εργασία.
Αυτή είναι η μία πλευρά, που μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους
τόσο για την σημασία της εξέλιξης,
την αυτοματοποίηση – ψηφιοποίηση της τεχνολογίας, όσο και για το
ειδικευμένο εργατικό δυναμικό, που καλείται να υποστηρίξει τις τεχνολογικές
εγκαταστάσεις σταθερής και κινητής τηλεφωνίας σε όλη τη χώρα.
Υπάρχει όμως και η άλλη
πλευρά, αυτή που η διοίκηση εργαλειοποιεί «κατά το δοκούν», την σπουδαιότητα
των σεμιναρίων της εκπαίδευσης. Μετά τον μετασχηματισμό
του 2021 στον όμιλο ΟΤΕ και τη δημιουργία της CTS, το εργασιακό μοντέλο που
επέβαλε η εργοδοσία μονομερώς, βλέπει την τεχνική κατάρτιση ως υπηρέτη της
ευελιξίας, της προσαρμοστικότητας, της
αλλαγής των εργασιακών όρων και μισθολογικών κατακτήσεων που στο παρελθόν
κατοχυρώνονταν από το πτυχίο, την πρόσληψη, την θέση εργασίας. Επιπρόσθετα, η
διοίκηση μαζί με την ηγεσία του Συλλόγου CTS, διαμόρφωσαν από κοινού την
απαράδεκτη ΕΣΣΕ του 2021, διαμορφώνοντας και τους όρους και τις προϋποθέσεις,
για τη μείωση της τιμής της εργατικής δύναμης.
Αν σε όλα αυτά προσθέσουμε και την
σκοπιμότητα των αποφάσεων του HR να εντάξει στα σεμινάρια εργαζόμενους
(οικονομικούς – διοικητικούς), που καμιά
σχέση δεν έχουν με το τεχνικό έργο, o καθένας αντιλαμβάνεται ότι αυτή η επιλογή της
διοίκησης, μόνο ιδιοτέλεια κρύβει. Τρανή απόδειξη είναι ότι η διοίκηση
αυθαίρετα καταργεί αυτές τις θέσεις εργασίας των οικονομικών – διοικητικών,
αμέσως μετά από τις εξετάσεις του
σεμιναρίου κατάρτισης των… 3 ημερών ή αλλιώς των 28 ωρών. Παρά τις όποιες
εύσχημες αναρτήσεις και τις δήθεν καλές προθέσεις, η εργοδοσία προβάλει στους
μη τεχνικούς εργαζόμενους, το σύνθημα «ευκαιρία να καταρτιστούμε». Αλλά πάνω
σε τι;;; Σε τομείς της μηχανικής δικτύων, σε καλώδια χαλκού και στις
οπτικές ίνες!!!
Είναι γελοίο να περιμένουν
ότι με ένα 3ημερο σεμινάριο, άνθρωποι που έχουν σπουδάσει και έχουν δουλέψει
για 10τιες σε τελείως διαφορετικό αντικείμενο να βαφτίζονται τεχνικοί πεδίου. Είναι
μία κίνηση που προσβάλει επίσης τους τεχνικούς, που στην συντριπτική τους
πλειοψηφία έχουν πτυχία και ή πολλά χρόνια προϋπηρεσίας.
Είναι φανερό ότι η ένταξη των
οικονομικών – διοικητικών σε έργο τεχνικού πεδίου από τη διοίκηση, ένα στόχο
έχει. Τον εξαναγκασμό σε παραίτηση μέσω προγραμμάτων εθελούσιας ή ακόμη
χειρότερα την απόλυση, με το πρόσχημα της κακής αξιολόγησης. Είναι φανερό
επίσης ότι μία τέτοια κίνηση είναι προπομπός για το τι ετοιμάζουν σε
εργαζόμενους που η ειδικότητά τους «δεν θα χωρά» στα επιχειρηματικά σχέδια της
διοίκησης στο κοντινό μέλλον.
Με την μονομέρεια και την
αυθαιρεσία που διακρίνει την διοίκηση βάζει σε εφαρμογή την στρατηγική της,
για συνολική αλλαγή του εργασιακού μοντέλου, με βάση τους «ρόλους, το reskilling (επανακατάρτηση), και
τα career paths». Με γνώμονα την εξυπηρέτηση των
αναγκών της, την κερδοφορία και την ανταγωνιστικότητα, μέσα από το JOB FAMILIES MODEL (JFM) (που για όσους δεν
θυμούνται, το 2019 όταν υπήρξε η πρώτη απόπειρα
παρουσίασης από τη διοίκηση για
την αξιολόγηση, οι ταξικές δυνάμεις αποχώρησαν βλ. ανκ ΕΣΚ 26-2-2019). Σήμερα επιβεβαιώνεται πλήρως
αυτή μας η θέση, γιατί με βάση τον Αρμαγεδδώνα που ήρθε με τα όλα τα αντεργατικά
νομοσχέδια των κυβερνήσεων ΝΔ -ΠΑΣΟΚ – ΣΥΡΙΖΑ και τις «βέλτιστες πρακτικές» για
την εργασία στην Ε.Ε, στην πράξη έχει
γίνει τεράστια προσπάθεια ώστε να
ναρκοθετήσουν τις ΣΣΕ. Σήμερα ένα χρόνο μετά την ψήφιση του
αντιδραστικού νομοθετικού τερατουργήματος
Χατζηδάκη, με τη διοίκηση να αποθρασύνεται, όλοι μας έχουμε αντιληφθεί τι
σημαίνει καταστρατήγηση των ΣΣΕ και υπογραφή ατομικής σύμβασης.
Συναδέλφισσες συνάδελφοι, όλοι μας
κατανοούμε ότι η όποια μετάβαση στη ψηφιακή εποχή είναι λεωφόρος κερδοφορίας για τους επιχειρηματικούς
ομίλους. Οι εργαζόμενοι όμως το μόνο
που βλέπουν είναι ότι οι μεγάλες δυνατότητες της «αξιοποιούνται», για
την εκτόξευση της εκμετάλλευσής τους. Με αύξηση των «ελαστικών» εργασιακών
σχέσεων, τη φθηνή και χειραγωγημένη εργατική δύναμη.
Δεν χωράει καμία αναμονή! Όσα
βιώνουμε είναι κρίκοι της ίδιας αντεργατικής – αντιλαϊκής πολιτικής, με
απαιτήσεις αντιδραστικών προσαρμογών για τους εργαζόμενους για την εξυπηρέτηση της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων.
Το «έργο» ότι όλοι θα είμαστε ευχαριστημένοι, εργοδότες και εργαζόμενοι, έχει
ήδη βάλει τίτλους ΤΕΛΟΥΣ!!! Τα κέρδη μίας μικρής μειοψηφίας, της εργοδοσίας και
των μετόχων, είναι σε βάρος των δικαιωμάτων μας και των αναγκών μας. Και τα
παραπάνω μάλιστα συμβαίνουν όταν έχουμε όλες τις προϋποθέσεις μέσα στην εξέλιξη
της επιστήμης και της τεχνολογίας μέσα στην ψηφιακή εποχή, να καλύπτουμε τις
δικές μας ανάγκες και των παιδιών μας, χωρίς ανεκπλήρωτες δυνατότητες, σε
εκπαίδευση, σε υγεία, δηλαδή τα
αυτονόητα για τη ζωή μας.
Ας σκεφτούμε τι κίνημα χρειαζόμαστε
σήμερα. Τι σωματεία μας εκπροσωπούν και γιατί σιωπούν όταν εφαρμόζονται
απαρέγκλιτα όλοι οι αντεργατικοί νόμοι. Ας σκεφτούμε στο επόμενο διάστημα τις
σκληρές αναμετρήσεις που έχουμε μπροστά μας, συλλογικά και οργανωμένα. Με
έναν όρο. Να συμμετέχουμε οι ίδιοι στα σωματεία μας, με δική μας γραμμή πάλης,
ενισχύοντας το διεκδικητικό πλαίσιο των ταξικών δυνάμεων. Να
υπερασπιστούμε τα δικαιώματα και τις ανάγκες μας μέσα από μια ενιαία ΣΣΕ σε
όλον τον όμιλο ΟΤΕ, ενιαίο Κανονισμό Προσωπικού, κλαδική Σύμβαση Εργασίας.
Για μισθούς των σύγχρονων αναγκών μας
και των δυνατοτήτων της εποχής μας!!!
Thank you for your sharing. I am worried that I lack creative ideas. It is your article that makes me full of hope. Thank you. But, I have a question, can you help me?
Can you be more specific about the content of your article? After reading it, I still have some doubts. Hope you can help me.